2. osynlig

Blev en dag i sängen igen. Skulle göra mycket men inte mycket blev gjort. Skulle städa men det är fortfarande lika stökigt nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv. Måste göra mig redo för imorgon, för resten av veckan.
Vill gråta, skrika svordomar. Vem lyssnar på mig ändå? Ibland glömmer jag bort mig själv. Det är lättast att glömma bort sig själv, kolla på någon film eller en serie istället. Inte bli påmind om hur värdelös man känner sig. Det är det värsta med det här... vad jag än gör känner jag mig värdelös, och det hjälper inte att försöka övertala mig själv annat... för då är jag bara löjlig. Löjlig skriker hjärnan tillbaka.
Biter på naglarna. Jag är så jävla hopplös. Skulle pluggat, hade hela veckan på mig att plugga men sitter här och klockan närmar sig tio och jag förstår ingenting. Jag förstår inte, hur gör jag? Så jävla värdelöst.  Hur blev det så här?
Måste städa, måste göra iordning saker. Skulle tvättat idag, men... ingenting blev av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0