1. Affären

Bestämmde mig för att gå till affären idag. Har legat i sängen för länge nu, tänkte att frisk luft kunde hjälpa. Men luften fick inte huvudet att klarna, istället fick synen av andras gemenskap tårarn att välla upp i ögonen. Det är halloweenfester ikväll, och jag sitter hemma. Självmant, jag vet, men att bli medbjuden skulle varit kul.
I affären stod jag, helt vilse. Köpte saker så det skulle se ut att jag inte var ensam, att jag inte köpte saker till bara mig själv. Köpte chips, och la till en chokladkaka också. Marabou degestive. Glömde lägga en kasse på rullbandet, så jag fick gå tillbaka och fråga hur mycket den kostade. Jag kände igen kassörskan, hon är trevlig och ler alltid. Hon sa att jag kunde ta en, behövde inte betala. Undrade om hon kunde se tårarna i mina ögon. Om hon förstod att egentligen var jag ensam ikväll.
När jag kom tillbaka till mig släppte jag kassen i golvet. Med dunsten kom jag på vad jag hade glömt. Cola. Fan, hur kunde jag glömma cola?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0